tisdag 24 augusti 2010

Barnsligt rättvist

När kvarteret Gerd i Uppsala brann gick hoppet om att förhindra ett Musikens Hus mitt i Uppsala ur min kropp. Länge sörjde jag kvarteret, länge kommer jag att tycka att de röd/gröna i Uppsala gjorde sitt största svek mot Uppsala och Uppsalaborna när de klubbade igenom bygget av den förskräckliga byggnad som står där idag.

Att byggnaden och verksamheten i denna skulle drabba skattebetalarna tror jag ingen tvivlade på. Många som väldigt gärna ville ha samlingsplatsen i sig ville nog inte tro det, men innerst inne tror jag att även dom var med på vart det barkade hän.
Nu känner jag mej drabbad av barnslig rättvisa. Jag har varit en flitig AIS-supporter i många år och hör till dom som inte förstår varför Gränbyladan inte räcker till. MEN, jag kan ändå tänka mej en arena bara för att det ska vara rättvist! Tror dessutom att det kommer att gynna långt fler skattebetalare än Musikens Hus. Förstår därför inte vad dom Röd/Gröna nu muttrar om.

Leta nu fram den entusiasm som ni hade när Musikens Hus blev en verklighet i Uppsala centrum!!

Läs på unt.se http://www.unt.se/uppsala/rodgrona-kritiska-till-arenaavtalet-1021728.aspx

1 kommentar:

  1. Vad menar du egentligen? Tycker du att Gränbyladan skulle räcka till? Om det är rätt uppfattat så förstår jag inte vilka förväntningar vi ska ha på vårt AIS. Med nuvarande hall så finns absolut inte någon möjlighet att bedriva hockey på toppnivå i hockeyallsvenskan, kanske måste klubben ned på division ett nívå istället. Är det det du vill?
    Sedan kan jag inte heller förstå varför du inte kan acceptera en differentierad prissättning på sittplatserna. De bästa platserna ska naturligtvis generera större intäkter, eller hur?
    /Anders

    SvaraRadera