onsdag 18 augusti 2010

Jag saknar....

...hockeyn! Almtunas försäsong, träningsmatcherna, att "lära känna de nya killarna", att träffa supportrarna igen.

Eftersom jag flyttat har jag inte längre möjlighet att följa Almtuna mer än på distans via hemsidor och andra supportrar. Jag får inte känna kylan i isladorna eller lukten från isen (egentligen inte alls angenäm). Men jag valde ju att flytta...

Andra supportrar blev utkastade i år till förmån för VIP-kunder som betalar mer för en plats i ladan. Surare för dom än för mej. Riktigt surt.

Torsk mot AIK är aldrig kul. http://www.unt.se/sport/knapp-ais-forlust-mot-aik-1016983.aspx

5 kommentarer:

  1. Utkastade?

    Man väljer att anpassa sig till den verklighet som råder i alla andra föreningar på elitnivå.

    Men det är klart att om man anser sig själv vara större än föreningen så kanske man inte vill att föreningen ska få så bra förutsättningar som möjligt och närma sig andra på olika plan där man är långt efter idag.

    SvaraRadera
  2. Föreningen ÄR väl de aktiva med dess supportrar? Utan de trogna supportrarna kommer föreningen föga långt... ...men jag har förstått att många inom AIS har missat det!

    SvaraRadera
  3. Supportern vill oftast ha bättre spelare bästa platserna osv men vill inte bidra ekonomiskt helst. Nääee helst ska det vara gratis allt. Gnälla däremot det anser man sig ha rätt till i alla lägen och tycka synd om sig själva.

    En äkta supporter förstår och gnäller inte när man faktiskt fått väldigt stora fördelar för länge. När föreningen sedan ser till att anpassa sig och skapar förutsättningar någorlunda jämnställda med sina konkurrenter så säger den: "Vad bra att man gör så här. Det ger ju föreningen bättre förutsättningar." istället för att gnälla och tycka synd om sig själv och sätta sig högre än föreninge.

    SvaraRadera
  4. Inser att vi är långt ifrån varandra, du anonym och jag. Du förstår förmodligen inte hur mycket vi som supportrar har satsat i såväl tid som pengar på Almtuna som förening och laget i sig.

    Förmodligen kommer du aldrig att förstå.

    Synd.

    SvaraRadera
  5. Så du tror inte att jag har satsat massor i tid och pengar? Jag har kanske till och med lagt ner mer pengar, tid, själ och hjärta än du och dina vänner, vad vet du om det? Jag försöker däremot se till lagets och föreningens bästa. Inte till mitt eget bästa. Jag går inte före föreningen vilket du verkar tycka att du och dina vänner gör. Jag vill att föreningen ska få bästa möjliga förutsättningar. Att man nu uppgraderar och följer med i utveckligen (om än senare än de flesta andra föreningarna) är för mig helt rätt. Annars får jag nöja mig med ett lag i korpserien bara för att jag vill sitta och se matcherna på bästa platserna gratis (eller iaf så billigt jag bara kan).

    Vill jag se korphockey eller elitidrott på så hög nivå som möjligt? Det är en av alla frågor jag måste börja att ställa mig. Sedan får svaret på den frågan olika följdfrågor. MEN jag får aldrig sätta mig själv och mina egna personliga önskningar så att de går över eller före föreningens.

    SvaraRadera